Nästa steg är att underteckna ett försäljningskontrakt med en handpenning, som vanligtvis är 5 000 euro.
Försäljningsavtalet anger vilken valuta betalningen kommer att göras i och beställningsförfarandet:
Ibland kan förfarandet variera:
Efter att ha fått den nödvändiga värderings rapporten av fastigheter för att få lagfarten. Vid utarbetandet av utvärderingsrapporten kontrollerar experten fastigheterna, tar fotografier, kontrollerar registreringen hos de kommunala myndigheterna och samlar sedan in jämförande information om priser. Rapporten tar ca 2 dagar.
Få din lagfart (TAPU)
Lagfart (TAPU), utfärda en fullmakt. slutbetalning, skatter och statliga avgifter.
När säljaren och köparen träffas på Tapu kontoret vid en bestämd tidpunkt överförs lagfarten av en officiell godkänd översättare.
När kan jag flytta in i mitt hem?
I händelse av att fastigheten köps från privatperson avtalas överförings datumet mellan säljaren och köparen. Detta händer vanligtvis efter den slutliga betalningen och mottagandet av TAPU. Som regel kan köparen flytta in efter att ha betalat 70% av köpesumman.
Hur betalar vi räkningar?
Vi hjälper dig att ansluta / återansluta mätare för vatten och el, vi kommer att ge dig råd om de bästa sätten att betala räkningar.
Vilka dokument behövs för att köpa fastigheter i Turkiet?
Först måste du ha ditt pass med dig för att få ett lokalt skattenummer. Du behöver ett dokument som bekräftar din adress där du är skriven i Sverige, 2 foton 3x4 cm stora.